Erbjudanden i spelvärlden

specialerbjudande_217810429

Spelvärlden står inför mycket av samma utmaningar som många andra industrier. Hur gör man egentligen för att få folk att köpa och använda ens produkter? Detta är så klart inte en fråga med endast ett svar. De kommer ju till att börja med skilja sig från industri till industri, men även inom en och samma finns det många vägar till framgång. En av dessa vägar är att skapa specialerbjudanden på ett sätt eller annat och här tittar vi på några exempel man kan hitta bland just spel.

Uppmana spelare att spela ens andra spel

Många spelutvecklare har en katalog av spel de släppt under x antal år som aktiva skapare. Men bara för att man har nått ut till en grupp spelare med ett av sina spel betyder inte detta att de automatiskt kommer att börja titta på ens andra titlar. Så varför inte ge dem anledning att göra så? Detta är något som företaget Blizzard Entertainment har gjort flera gånger. Ett av de senaste i denna rad av erbjudanden har varit att spela spelet Heroes of the Storm för att låsa upp belöningar i deras framgångsrika spel Overwatch. Detta lockar spelare från Overwatch till Heroes of the Storm och kanske de aldrig hade testat detta annars.

Lova stora vinster

I en del av spelvärlden där alltid handlar om hur mycket man kan vinna hittar vi så klart casinon. Dessa inte bara ökat i antal utan även storlek de senaste åren, och en anledning till detta har säkert varit att de blivit bättre och bättre på att ge riktigt bra erbjudanden. Under åren har detta varit allt från bättre utbetalning under en viss period till kryssningar och nätter på lyxhotell i Dubai. För ännu fler exempel kan man titta på sajten SveaCasino.

Ge mer valuta för pengarna

Det finns så många spel man kan spendera sina pengar på att ibland är spelare ovilliga att faktiskt lägga ut pengar för vad man kan kalla en fullpristitel, när man för samma eller mindre summa kan få flera spel. Detta är något som sajten Humble Bundle verkade förstå ganska tidigt och verkligen satsade på att dra nytta av. Med deras filosofi ”pay what you want” har de sålt mängder av spel och även donerat pengar till välgörenheten. Deras spelpaket inkluderar alltid ett par spel man får oavsett vad man betalar, ett par spel man får om man betalar mer än den genomsnittliga betalningen och ett eller flera spel man får om man betalar mer än en viss summa (ofta bara över 10 dollar).